Kanken No. 2

Dostępność: sprawdź warianty
Wysyłka w: sprawdź warianty
Cena: 649,00 zł 649.00
ilość + -

towar niedostępny

dodaj do przechowalni
* - Pole wymagane

Opis

Kanken No. 2

 

 

Proste plecy to zdrowe plecy! Model Kånken został stworzony w 1978 r., aby zapobiec problemom z kręgosłupem u dzieci w wieku szkolnym w Szwecji. Przez 35 lat model Kånken prostował miliony kręgosłupów i stał się jednym z najpopularniejszych produktów Fjällräven, uwielbianym przez pokolenia użytkowników. Kånken No. 2 jest wykonany z wytrzymałej tkaniny G-1000 HeavyDuty Eco S, pokrytej podwójną warstwą wosku i opatrzony wewnętrzną kieszenią z tyłu z tkaniny G-1000 Lite. Jak jego poprzednik jest wytrzymałym plecakiem do noszenia na co dzień, praktycznym w drodze do szkoły lub pracy oraz na wycieczki i w podróży. Główna przegroda ma duży otwór pozwalający na łatwe zapakowanie i rozpakowanie plecaka. Tylna kieszeń jest wyposażona w wyściełaną podkładkę do siedzenia wykonaną z tkaniny G-1000 HeavyDuty, więc wygodna przerwa jest w zasięgu ręki. Dwie otwarte kieszenie po bokach i jedna kieszeń zapinana na zamek błyskawiczny z przodu. Detale i uchwyty ze skóry, paski na ramiona z tkaniny. Impregnację można w prosty sposób poprawić woskiem Greenland, również w celu zwiększenia wytrzymałości.

 

 

Specyfikacja produktu:

  • Płeć: unisex,
  • Aktywność: trekking,
  • Wymiary:
    • pojemność 16l,
    • wysokość 38cm,
    • szerokość 27cm,
    • głębokość 13cm,
  • Waga: 550 g.
  • Materiał zewnętrzny:
    • G-1000 HeavyDuty: 65% poliester, 35% bawełna
  • Podszewka:
    • G-1000 Lite: 65% poliester, 35% bawełna.
  • Zamki: YKK.
  • Naturalna impregnacja - materiał zewnętrzny można reimpregnować woskiem Greenland Wax, aby zwiększyć jego odporność na wiatr, deszcz i zużycie.
  • Produkowane wersje kolorystyczne:
    • 042 - Dusk,
    • 046 - Super Grey,
    • 166 - Acorn,
    • 205 - Seashell Orange,
    • 215 - Autumn Leaf,
    • 220 - Sand,
    • 293 - Hikory Brown,
    • 325 - Deep Red,
    • 356 - Dark Garnet,
    • 357 - Port,
    • 410 - Mesa Purple,
    • 420 - Plum,
    • 519 - Blue Ridge,
    • 527 - Deep Blue,
    • 550 - Black,
    • 560 - Navy,
    • 590 - Alpine Purple,
    • 620 - Green,
    • 631 - Foliage Green,
    • 633 - Dark Olive,
    • 662 - Deep Forest,
    • 679 - Deep Patina,

 

Kånken – rewolucyjne odkrycie

W końcu lat siedemdziesiątych statystyki prowadzone w szwedzkim społeczeństwie wskazały, że 80 % procent badanych cierpi na problemy z kręgosłupem i różne bóle pleców. Zauważono, że także dzieci i młodzież coraz częściej cierpią na schorzenia kręgosłupa. Lekarze i nauczyciele wskazywali, że jedną z przyczyn (poza brakiem odpowiedniego ruchu) jest także moda na noszenie toreb naramiennych.

Założyciel Fjällräven Åke Nordin wsłuchując się w głosy tej dyskusji, stworzył we współpracy ze szwedzkim Związkiem Skautów rewolucyjny i funkcjonalny plecak Kanken z przestronnym wnętrzem za przystępną cenę. Plecak Kånken, który pojawił się na rynku w sierpniu 1978 roku, do dzisiaj posiada rzesze sympatyków w całej Europie.

Pozytywne skutki

Kampania reklamowa skupiona była przede wszystkim na rodzicach i uczniach szkół podstawowych. Jedną z podstawowych zalet plecaka jest to, że obie ręce zostają wolne. Dzięki temu Kanken był też praktyczny dla starszych ludzi, którzy wspierają się o kulach, o lasce lub trzymają się balustrad, poręczy.

Pytaniem było, czy ta idea ma szansę zadomowić się wśród młodzieży. Władze szkolne starały się wspierać akcję, chwaląc zalety plecaków. Udało się im to w pełni. Odkąd coraz większa liczba uczniów zaczęła nosić plecaki, rozkładając ciężar na obydwa ramiona, problemy z kręgosłupem zniknęły. Poza tym używanie plecaka wpływało pozytywnie na postawę ciała.

Potępiany i kochany

Nowy plecak wywoływał wiele emocji. Niektórzy postrzegali Kanken jako symbol liberalnych politycznych poglądów, a plecak określano mianem komunistycznego garbu. Ake Nordin nie przejmował się tym, tylko skupił się na produkcji. Szacował, że w pierwszym roku sprzeda 200 egzemplarzy. Sprzedał 400 sztuk. W następnym roku liczba wyniosła 30 000 i tak rozpoczęła się legenda plecaka Kanken.

Jubileusz 30-lecia Kanken

Minęło 30 lat, odkąd pierwszy plecak Kanken pojawił się w sklepach. Idea noszenia plecaka przyjęła się w pełni i została zaakceptowana przez społeczeństwo, także model Kanken. Każdego roku sprzedaje się ponad 200 000 sztuk tego plecaka. Licznik wyprodukowanych od początku produkcji plecaków osiągnęła liczbę 3 milionów. Kanken przez ten czas prawie w ogóle się nie zmienił. Do oferty dołączyły kolejne kolory i nieliczne nowe odmiany plecaka, w tym Kanken Laptop.

Jednym z niezaprzeczalnych faworytów jest Mini Kanken, który mając 29 cm wysokości nadaje się świetnie dla najmłodszych w rodzinie. Na dobre przyzwyczajenia nigdy nie jest za wcześnie.

 

Materiał:

- bawełna organiczna,

- wytrzymałość,

- impregnacja bez szkodliwych substancji PFC,

- poliester z recyklingu.

- impregnowany materiał G-1000 adaptuje się w różnych warunkach; poprzez nałożenie większej ilości wosku Greenland Wax można łatwo dostosować odzież G-1000 do różnych warunków pogodowych.

 

 

 

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium